13 лютого 2024 р. для здобувачів та науково-педагогічних працівників Одеського національного морського університету було проведено вебінар на тему «Політика академічної доброчесності в сфері вищої освіти».
Ірина Риженко детально розповіла про політику, стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності, яких послідовно мають дотримуватися всі учасники освітнього процесу під час реалізації освітніх програм. Також було обговорено питання, як в університеті здійснюється популяризація академічної доброчесності (насамперед через імплементацію цієї політики у внутрішню культуру якості) та використовуються відповідні технологічні рішення як інструменти протидії порушенням академічної доброчесності. Визначено сильні та слабкі сторони цього напряму, шляхи покращення.
Андрій Беніцький провів тренінг на тему «Відповідальність за порушення принципів академічної доброчесності», в рамках якого була представлена презентація та відбулась жвава дискусія. Спікером було розглянуто особливості застосування міжнародного та національного законодавства з питань академічної доброчесності. Протягом освітянського заходу було висвітлено та обговорено проблеми, пов’язані із застосуванням та диференціацією видів академічної відповідальності, процедурних питань застосування освітнього законодавства щодо правопорушників тощо. Звернуто увагу на важливість формування культури академічної доброчесності в закладах освіти; доцільність запровадження системи внутрішнього та зовнішнього академічного моніторингу; врегулювання питання захисту та заохочування викривачів академічної недоброчесності в закладах вищої освіти тощо. Зазначена роль інституцій Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти при розробці законодавчих ініціатив із формування політики академічної доброчесності в закладах вищої освіти України.
Учасниками заходу було близько 70 здобувачів та науково-педагогічних працівників Одеського національного морського університету. У ході вебінару обговорено заходи щодо дотримання політики академічної доброчесності в закладах вищої освіти та наукових установах України й країнах-членів Європейського Союзу та ін. Зазначено про важливість удосконалення технічних можливостей перевірки наукових та інших творчих робіт учасників освітнього процесу, створення умов для їх перевірки через зовнішні сервіси в університеті.
Пам’ятаємо, що кодекс академічної доброчесності під час навчання формує професійну поведінку в майбутньому!